Saturday, January 23, 2010

bateri lemah

Gambar hiasan - tiada kaitan dengan entri. Ia saya ambil dari atas tren semasa dalam perjalanan ke Plymouth dari Bristol pada musim bunga tahun 2007. Saya kurang pasti lokasi sebenar. Barangkali sekitar Dawlish. Sekian.

Hari ini rasa kurang ceria dan tidak bermotivasi. Biasalah, weekend blues... Bila hujung minggu saja bateri mesti kong. Jadi, hujung minggu adalah masa untuk cas bateri, keluar pergi beli barang keperluan diri dan rumah, serta pergi study group.

Ya, saya ada beberapa alasan untuk stress dan mandom sekarang. Tapi malaslah mahu tuliskan sekarang. Tunggu semuanya kembali bagus baru mahu tuliskan. Agak-agaknya mungkin lama lagi, itulah yang Dublin City Council bagitahu. Tak apalah, saya masih ok lagi. Boleh bertahan lagi. Kadang-kadang selesa sangat pun tak jadi kerja jugak.

Senyumlah, senyum, senyum, senyum.
Senyum seindah suria.. Yang membawa cahya.. Senyumlah dari hati.. Duniamu berseri..

Tuhan itu Maha Penyayang. Dia Maha Tahu apa yang sebenarnya paling baik untuk kita. Barangkali ujian kecil yang diberiNya telah membantu kita melalui ujian yang lebih besar tanpa terlalu memikirkannya.

For indeed with hardship (will be) ease. Indeed, with hardship (will be) ease. [Al-Insyirah, 94:5-6]

Nota: Al fatehah untuk Almarhum Sultan Iskandar, semoga Allah merahmatinya. Salam takziah buat keluarga diraja dan seluruh rakyat Johor. Semoga Allah menggantikan yang baik dengan yang lebih baik.

4 comments:

  1. jie, there are times for happiness and sadness. it is our option. according to andrew matthews, whatever happens, choose to say 'i wanna be happy'..theoretically, senang cakap but practically . . Allah knows..

    at least, we try to be. bersemangat jie! saya kirimkan semangat untuk awak nnt, iAllah =)

    ReplyDelete
  2. jom kita busy kan diri seperti orang yg busy kn diri dgn sesuatu yg gembira

    ReplyDelete
  3. salam zah... buh je..
    sory, naem dh letak ur link dlu.. w/o permission..hehehe
    be strong dear.

    ReplyDelete
  4. sarah! can't wait...lalala~

    naem: my pleasure. tidak kisah sama sekali, bukan kita tak kenal each other, kan..

    hafizulfaiz: tq 4 d visit. ya, mari bergembira dengan kesibukan yang berguna.

    ReplyDelete

says